Sprzęt

zdjeciaJestem świeżo po dwurocznym przeglądzie mojego Combata.

Na inspektora wybrałem samego Primoza Gricara. Jest to utalentowany pilot, doświadczony dealer i serwisant firmy Aeros. Primoz jest osobą bardzo miłą, jego filozoficzne podejście do życia nadało naszemu spotkaniu wymiar duchowy. To był przyjemny dzień!

zdjeciaSkrzydła z pokryciem z Technory przebojem opanowały wyczynową i zawodniczą scenę lotniową.
Zapraszamy na tłumaczenie artykułu Thomasa Weissenbergera, który ukazał się w zeszycie DHV-Info 190.

Zdjęcia i tekst: Thomas Weissenberger.
Tłumaczenie: Lesław Chruściel.
Zdjęcie tytułowe: Krzysztof Grzyb.

zdjeciaPostanowiłem opowiedzieć o swoim nowym, lecz już nie nowym nabytku.
Ale może od początku.

Po "rajdzie" z góry Żar z moją poprzednią lotnią w dość trudnych warunkach, bo przy wietrze 11m/s, doszedłem do wniosku, że powinienem przesiąść się na nieco szybsze skrzydło.
Upatrzyłem je sobie już nieco wcześniej, ale przed tym musiałem nabrać pewności, oczywiście co do swojego wyboru.


Poniższa tabela pochodzi z artykułu: Pierwsze skrzydło.
Autor artykułu: Mesiek,
Projekt tabeli: Agi.

alt

23.02.2013 już po raz szesnasty targi sprzętu lotniowego i paralotniowego o wdzięcznej nazwie "Thermik" otworzyły swoje bramy. 
Z roku na rok cieszą się one coraz większym zainteresowaniem, a tegoroczna ilość odwiedzających była już niemal zatrważająca.

Zapraszamy na kompaktową  relację z imprezy.
Autorka tekstu: Regina Glas, Zdjecia: Tobias Bauer.
Wolne tlumaczenie z j.niem.: Leslaw Chrusciel

alt

"O odpowiednim położeniu VG w lotni (Variable Geometry, winda) istnieje mnóstwo opinii.
To, co dla danego pilota jest optymalnym ustawieniem, jest finalnie bardzo subiektywne i uzależnione od konkretnego typu lotni, na której lata.

W tym artykule chcemy podać kilka wskazówek, w jaki sposób zmienia się charakterystyka lotni, w zależności od położenia (napięcia) VG."

alt

30 lipca br. opublikowaliśmy tłumaczenie artykułu pt. "Przesiadka na sztywnopłata".
Teraz pójdziemy krok dalej – przedstawimy porównanie własności lotnych dwóch chyba najlepszych latających obecnie skrzydeł sztywnych: Phanthoma firmy Aeros i Atosa VR firmy A-I-R.

Oba wyznaczyły w kategorii FAI-5 nowe wzorce, tak w zakresie osiągów i zakresie prędkości, jak również w zakresie konstrukcyjnego nakładu i wagi.

alt

Tegoroczne targi sprzętu lotniowego i paralotniowego "Termika 2012" odnotowały wielki sukces.

Hala była wypełniona po brzegi, ponad 3.000 osób odwiedziło stoiska licznych wystawców. Obecni byli niemal wszyscy producenci, liczne szkoły swobodnego latania, oraz przedstawiciele DHV.

Poniżej relacja Reginy Glas, tłumaczenie dla lotnie.pl - Leslaw,
zdjęcia - DHV.

alt

Zapraszamy na artykuł Daniela Kowalczyka, Pilota latającego na codzień z napędem Mosquito NRG.

W sezonie 2008 Daniel zdecydował podwiesić swoje Mosquito pod sztywnopłata Aeros Phantom. Poniżej Jego relacja z pierwszych lotów w tej konstelacji sprzętowej.

Artykuł ukazał się pierwotnie w magazynie PLAR, nr 03/2009